piątek, 14 września 2012

ciasteczka owsiane bez tłuszczu

Pora na coś słodkiego, zdrowego i beztłuszczowego.. czyli ciasteczka owsiane:) Przepis na około 20 ciasteczek. 



Składniki:
- 70 g płatków owsianych górskich
- 70 g płatków błyskawicznych żytnich ( można dać zwykłe musli ok. 150 g )
- 50 g mąki żytniej
- 40 g otrębów żytnich
- 10 g wiórków kokosowych
- 20 g cukru brązowego
- 2 łyżki miodu
- 50 g żurawiny
- 20 g pestek dyni
- 1 jajko
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 2 duże banany
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia



Przygotowanie:
Obieramy banany, ścieramy na największych oczkach tarki i wkładamy do dużej miski. Resztę składników łączymy ze sobą, dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy banany.Formujemy ciasteczka i wykładamy na blachę z papierem do pieczenia. Pieczemy około 25 minut w 180 stopniach.


~ zmodyfikowany przepis pochodzi z bloga http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com ;)

13 komentarzy:

  1. Robiłam podobne, bez tłuszczu wcale nie są złe! Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak, Twoje;) lekko zmodyfikowałam. Bardzo smaczne;)

      Usuń
  3. pyszne ,zdrowe - nadają się jako świetna przekąska , na pewno spróbuję ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. takie ciasteczka mogę z przyjemnością zjadać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne! przymierzam się do takich ciasteczek :) idealne do chrupania!

    OdpowiedzUsuń
  6. kruche czy miękkie?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie zrobiłam, pyszneeeee.... 9tylko zamiast jogurtu dałam kwaśnej śmietany 18% bo nie miałam jogurtu i bez otrąb a także bez orzechów (uczulenia)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ciasteczka :-) świetny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. zaraz idę zrobić! ; ) myślałam, że zamiast jajka można dodać banana, ale w takim razie dołożę i banana i jajko ; )

    OdpowiedzUsuń