niedziela, 2 września 2012

makaron z zielonym sosem

Co na obiad ? Przedstawiam Wam szybki i smaczny przepis na makaron ze szpinakiem z czosnkiem i serem pleśniowym. Uwielbiam to połączenie :)







Składniki:
- opakowanie makaronu ( polecam z pełnego ziarna )
- opakowanie mrożonego szpinaku ( jak znajdziecie, polecam od razu ze śmietaną )
- 3 ząbki czosnku
- 100 g sera pleśniowego np. błękitny lazur
- oliwa z oliwek
- jogurt naturalny lub creme fraiche
- bazylia, oregano, sól, pieprz

Przygotowanie:
Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie z odrobiną oliwy z oliwek. Szpinak rozmrażamy na patelni, dodajemy ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę. Gdy cały szpinak się rozmrozi dodajemy pokrojony w kostkę ser pleśniowy. Mieszamy aż się rozpuści, następnie dodajemy creme fraiche ( wg uznania). Doprawiamy pieprzem, solą i ziołami. Na końcu makaron mieszkamy z sosem na patelni





Smacznego:)

4 komentarze:

  1. Kupuję ten szpinak z śmietaną w Lidlu,tam zawsze on jest:)makaron super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm <3 Jeden z moich ulubionych makaronów. Niewiele rzeczy smakuje tak dobrze jak makaron ze szpinakiem i serem pleśniowym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Makaron ze szpinakiem jest świetny, ja mieszam jeszcze kilka serów np parmezan lub fetę.
    Jednak kupowanie gotowego szpinaku ze śmietana odradzam, bo po pierwsze to takie trochę oszukane gotowanie (jak paluszki rybne), a po drugie ale najważniejsze, taki szpinak jest o wiele mniej zdrowy, bo o wiele bardziej przetworzony - tam nie ma śmietany,a tylko chemiczne zamienniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo też tak uważam, ostatnio chciałam kupić w Lidlu szpinak biorę jak to ja patrzę na skład i jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłam że tam są różne inne rzeczy oprócz wspomnianego szpinaku. Chciałam czysty szpinak, 100 % dziękuje za takie coś!!!

      Usuń