sobota, 6 października 2012

Ciasto śliwkowe z kruszonką



Śliwki i wszelkie wyroby z nimi związane są dla mnie w sezonie jesiennym na topie ;) Zrezygnowałam ze zwykłej kruszonki  i zastąpiłam ją kruszonką z otrąb i płatków górskich. Wersja lżejsza i zdrowsza, także polecam. 

Składniki:
- 2,5 szklanki mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 szklanki oleju
- 0,5 szklanki cukru ( chyba, że śliwki są mało dojrzałe i kwaśne to polecam 1 szklankę)
- 1 szklanka jogurtu naturalnego ( może też być maślanka albo kefir)
- 2 jajka
- 0,5 kg śliwek

Kruszonka:
- 125 g masła ( pół kostki)
- 0,5 szklanki cukru
- 1 cukier waniliowy
- 1 szklanka płatków owsianych ( górskich)
- 0,5 szklanki otrąb owsianych lub pszennych
- 1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej

Przygotowanie:
Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem. Następnie dodać olej. W drugiej misce rozkłócić jajka i dodać jogurtu naturalnego. Połączyć ze sobą wszystkie składniki i wylać na blachę pokrytą papierem do pieczenia. Ułożyć śliwki i posypać kruszonką. Piec ok. 40 minut w 170 stopniach.



Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda :) i podoba mi się pomysł na kruszonkę

    OdpowiedzUsuń
  2. jest w piekarniku. ciekawe co z tego wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. smaczne. Moje wyszło trochę kwaśne mimo tego iż dałam szklankę cukru i śliwki wcale nie były kwaśne.., ale jest okej. W elektrycznym piekarniku piekłam 30 minut na około 170 .

    OdpowiedzUsuń