niedziela, 7 września 2014

Risotto z grzybami

Po grzybobraniu można przyrządzić dania z grzybami na milion sposobów. Ja zrobiłam risotto, które wszyscy w domu uwielbiają. Ja za ryżem nie przepadam, ale w takiej postaci zawsze się skuszę.



Składniki:

- 200 g ryżu arborio
- 200 g świeżych grzybów leśnych ( ja miałam podgrzybki)
- 1 szalotka
- 2 ząbki czosnku
- 150 ml białego wina wytrawnego ( ja użyłam moje ulubione Sauvignon Blanc)
- 3/4 litra bulionu drobiowego
- 100 g mrożonego zielonego groszku
- 50 g świeżo tartego parmezanu
- 100 g masła
- 4 suszone pomidory
- 2 łyżki siekanej natki pietruszki
- oliwa z oliwek
- sól, pieprz

Przygotowanie:

Rozgrzewamy oliwę z oliwek i smażymy na niej szalotkę i ryż. Gdy lekko się upraży dodajemy białe wino i gotujemy do momentu, aż ryż wchłonie płyn. Dodajemy pokrojone grzyby i czosnek. Chwilę smażymy i dodajemy groszek i tyle bulionu aby zakrył ryż. Gotujemy na małym ogniu, cały czas mieszając. Dolewamy bulion do momentu aż ryż będzie al dente. Dodajemy posiekane suszone pomidory, natkę pietruszki oraz sól i pieprz do smaku. Na koniec dodajemy masło i parmezan, aby nasze risotto miało lekko lejącą się konsystencję. 


Smacznego !
#Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz